cuti yg ciput

Posted by wapeesnoot On November 10, 2011 2 umpatan

tajuk pun cuti yg ciput kompem2 cuti memeng ciput kan..
ayat pe nie? haha
cuty seminggu nieh takde nk wat pape sgt lar. lebey2 lagi master mind si akimammar balek awal lak utm..
si emran panjang lak duk sebuk ngan kete baru dye..
nizam lak ofkos lar bizi ngan rania.
n bile sume x kuar, bear lagi lar x kuar umah..
memang no more lepaking at night lar jawabnye..haha 
bile dah tade pape nak buat tu...duk ilek ea lar kat umah.. 
ala2 anak dare sket..ekeh..ekeh..

jd tadi ader lar sorang member nieh ajax g jengok skolah...
memandangkan aku nieh memang x penah pegi pun skolah lepas abes tingkatan 5 tuh,
so ak on jer r...tambah pulak aku nieh jenis yg bukan malas nk jumpe cekgu kat skolah uh.. 
tapi segan siott...
dulu time skolah blajar nak tak nak ea.. 
bile dah abes skolah duk sebuk lak nk g jengok2 skolah. aduyai..
hari nie skolah x blajar maner pun... sebab duk sebuk exam akhir taon. tambah pulak SPM minggu depan...so sume duk sebuk susun meja nagn kusi ea lar cekgu ngan budak2 form 5 tuh..excited katenye..kah3..
aku just folo ea maner dak2 nieh pegi... first2 g jumpe ketua warden aku time form 5 lu...sebab yg len sume dah pindah.. tinggal dye sorang ea yg boleh kate 'kacip gop r' ngan batch aku nieh...pastu dah malas r nk g jumpe yg len.. g lar pulak usha2 tempat bersejarah kat  dlam skolah tuh n mengimbau kembali kerje bodo yg penah buat time keanak-anakkan dulu..(skarang sgt dewasa)haha

                 
kolah surau.. tempat dak2 nieh berjakuzi (berendam) di malam hari
sambil mengira bintang di langit. dulu takat pinggang jer tingginye. 
lepas kantoi berjakuzi dengan warden, 
skunk dah upgrade tinggi smpai kepale + ader atap lagi.

kolah kat ostel tempat aku  belajar berenang ujung minggu. 
(dulu tade tiang kat atas dye tuh)

time tu gak lar member aku si padil peeduu..yg sorang nieh duk sebuk sembang yg skolah dah ader mercu tanda baru. Aku pun xcited r nak tegok mercu tanda jadah ape yg baru sgt kat tapak skolah tuh.... upenye2 surau dah cat kaler baru...wane kuil katenye.. tp alhamdulillah lar fungsinye tetap sebagai surau..xde loceng2 cam kat kuil au..




dewan makan walaupun dah tukar tender tp bau 'wangian' dye yg memang x berape nk wangi tuh tetap sama..
terbaek wok! 

baru
lama
surau dah upgrade jadi kuil..hehe xde lah.. dah upgrade kasi besar  sket..
 tempat tuk beratur time irasah (berjalan malam) pun dah takde dah..


                                              

pastu sume g bersantap jap kat batu burux,pastu g gunting rambut jap, pastu g tengok bola malaysia lwn thailand jap, pastu malaysia MENANG pastu aku pun balek lar umah aku n dyeorang balek lar umah memasing..itulah perjalanan hidup aku tuk hari ini...sekian.  :)


kosa kate : kacip(bhase ganu) - rapat (bhase kee ell)

2 umpatan:

nabiela said...

siap nga kosa kate lagi tuuu..hahaha...

ummi said...

bahasa ganu yg kau guna tu buat kau baca satu ayat 2 3 kali...