bile aku mula membaca

Posted by wapeesnoot On September 15, 2011 0 umpatan

1) komputer anda akan menjadi perlahan
Komputer anda akan menjadi perlahan kerana virus tersebut sedang melakukan kerja-kerja jahat seprti mengeluarkan iklan-iklan lucah,menceroboh data, merosakkan setting komputer dan yang paling menyedihkan membuatkan anda termenung dihadapan skrin yg gelap

2) Antivirus / sofware xboleh install/ update
Antivirus tersebut menghalang anda menginstall antivirus apatah lagi mengupdate kerana takut dia akan dimusnahkan. kadang-kadang sofware pun dihalang daripada di install. maen kotor gak virus nieh upenye.

3) Folder option hilang
Jika kita boleh lihat hidden file, so virus tersebut akan kantoi dilihat  oleh kite.

4) Registry tak boleh bukak
 Jika anda klik start > Run >taip regedit, virus tersebut  menghalang anda daripada membukanya.Registry juga dapat membetulkan semula kerja kotor virus dan memusnahkan semua firus-firus benci itu kat pc anda

5) Menghalang sesetengah software daripada print
Virus tersebut mengawal printer komputer anda. virus akan menghalang anda daripada print. aish..nakal nguh lar!

6) Web brosur dipenuhi dengan iklan2 dan bahan lucah
Apabila kita buka web browsur, (contoh internet explorer) tetiba jer  keluar iklan-iklan yg tidak diingini bagi sesetengah org dan amat disukai bagi sebahagian lg..dan bg aku iyenye amatlah menganggu..haha

walaupun aku nieh slowpoke sket bab-bab mcm gini nieh..tapi aku rase hebat bile aku post bende2 it nieh..hahaha n sebelum aku lupa, ape yg aku list kat atas nieh adalah antara pekerjaan2 virus yg suka mendajal lappy/pc kita dan nieh lah hasil yg aku dapat bile aku mula membaca sofbord fakulti aku..hehe

0 umpatan: