idea bernas datang dari maner

Posted by wapeesnoot On September 21, 2011 1 umpatan

bagi aku..aku rase idea bernas datang ader time2 dye..kalo sesetengah org ader yg perlukan suasana yg sunyi baru leh dapat buah fikiran yg mantop. ader jugak yg jenis  xleh sunyi2. nak kene ader gak bising2 baru idea2 pintar dyeorang menjelma. dari ape yg aku dengar pagi tadi time lecture critical thinking. manusia ader jam mereka sendiri dalam badan..bukan jam yg macm kat umah kite tuh lar. tapi analogi yg digunakan tu mcm jam lar lebey kuang. lain manusia lain jenis jam dye dan lain lar jugak waktu dye. dan bagi aku, waktu yg paling idea mencurah-curah ke dalam gandum datang adalah time buang ayaq besaq!! bapak lar selekeh punyer entry..haha. tp siusly tulah realiti. yg peliknye, idea yg selalunye terlintas  time sedang bertungkus lumus lam jamban tu akan hilang  bile aku kuar dari jamban berkenaan. aku pun x tau nape.

jadi tuk merungkai masalah ini, satu hari tu aku pun citer lar kat member aku yg sorang nieh (nieh time kat matrik dulu2). pastu member aku  tu pun mula lar bukak citer pasal sorang professor yg berjaya.name dye pebende tah..aku pun dah x hingat dah. prof nieh mendedahkan yg idea-idea yg dye byk dapat untk buat kajian selalunye datang bile dye pegi buang ayaq besaq n dye jugak akan lupe ape yg dye pikirkan kat lam jamban bile dye kuar dari tandas tersebut. so dye amek inisiatif utk bawak pesel ngan buku tuk dye catit pe yg terlintas time dye memberut lam jamban tuh. bapak lah stailnye haha. 

walaupun member aku tuh seorang yg pakar lam bab-bab putar belit fakta dan  penuh dengan skill tuk "mengencing" orang dan bile menyembang ngan dye nieh sume orang akan gunekan konsep "dengar boleh percaye jangan". tapi time dye citer kat aku mlm tuh, muke dye tersgtlah sius dan amat meyakinkan. Dan sejak hari itu aku mula percaye dgn kate2 dy  dan sejak hari tu jugaklah baru aku sedar yg aku nieh ader potensi tuk jadi seorang profesor yg berjaya..haha

1 umpatan:

hudhud cool said...

bapak lah poyonya ko ea...hahahaha